bluepost

OVERWATCH PTR PATCH NOTES – AUGUST 29, 2018


一昨日にアップデートされたPTRのパッチノートです。自分用の備忘録に書いてます。

General

  • Added visual outlines to make allies visible through walls
    (ヒーラー以外も壁越しに味方のシルエット(輪郭のみ)が視認可能)

Widowmaker

Grappling Hook

  • Now retains momentum when used on environments or structures without a ledge (e.g. walls)
    (突起のない平らな壁などでフックを試用した際に慣性が続く)

via Gfycat
 
フック後の慣性の比較。PTRは勢いが維持され高く飛べるが、場所によってはその分相手に身を晒すことにも。

BUG FIXES

クリティカルなバグのみ。

Reinhardt

  • Fixed a bug that allowed Reinhardt to pin targets that were behind him when using Charge
    (背後の敵を巻き込みチャージで刺すことができたバグを修正)
  • Fixed a bug that prevented Reinhardt’s Earthshatter from traveling up certain inclines
    (一部の傾斜でシャッターが傾斜に沿って移動しないバグを修正)

via Gfycat
 
Roadhog

  • Fixed a bug that caused Roadhog’s Chain Hook to sometimes break after hitting an enemy
    (フックが外れることがあるバグを修正→http://d3watch.net/?p=8167

Widowmaker

  • Fixed a bug that prevented Widowmaker’s Grappling Hook from connecting to some ledges
    (一部の崖などでフックが接続できないバグを修正)

Wrecking Ball

  • Fixed a bug that caused all enemies to use the same damage falloff calculation
    (ダメージの距離減衰が範囲内の敵に一律に適用されるバグを修正→http://d3watch.net/?p=8235